Wat is de rol van social media in 2018?
Het is alweer bijna het einde van 2017. In 2017 heeft social media een belangrijke rol gespeeld in ons dagelijks leven, zowel zakelijk als privé. Maar wat kunnen we van social media verwachten in 2018? De verwachting is dat 2018 een zeer interessant jaar wordt voor merken en marketeers. Er wordt verwacht dat social media een nog belangrijkere rol gaat vervullen. Wat zijn de trends op het gebied van social media in 2018? Lees er meer over in ons blog.
Een sterke focus op performance
Een paar jaar geleden werd social media voornamelijk als een kanaal gezien om een relatie op te bouwen en met organisch bereik fans te creëren. In 2017 is dit echter helemaal anders. Social media is tegenwoordig bereik media. Door gebruik te maken van gerichte targeting, worden zichtbare resultaten behaald. Hierin staat Facebook voorop. De verwachting is dat deze trend zich voort zal zetten in 2018. Er is steeds meer een belangrijke rol voor social media als communicatiekanaal op het gebied van marketing. Hierin staat een bereikfrequentie centraal. Er wordt door bedrijven dan ook steeds meer aandacht gegeven aan social media als volwassen communicatiekanaal.
Vaarwel interactie
Er wordt steeds meer afscheid genomen van de basis waaruit Facebook is gestart. Dit komt door de ontwikkelingen die Facebook als belangrijk mediakanaal op het gebied van marketing doormaakt. Dit betekent dat er ook steeds meer afscheid wordt genomen van interactie. Het gaat tegenwoordig niet meer om de shares, likes en comments, maar eerder om traffic, frequency, reach en conversiebijdrage. Er wordt door het platform geadviseerd om zelf actief gebruik te maken van nieuwe advertentieformats op het gebied van reach en frequency. Dit in plaats van de meer traditionele engagement ads.
Mobiel
Het is over het algemeen bekend dat mobile games zeer populair zijn. Echter wordt de mobiele revolutie door veel organisaties onderschat. Er wordt namelijk meer dan 80 procent van alle tijd op social media, besteedt op mobiele apparaten. Daarnaast wordt er gemiddeld 150 keer per dag gekeken op onze mobiel. Het is dan ook aan te raden om uw campagne af te stemmen op mobiel. Hier moet u dan ook rekening mee houden wanneer u gebruik maakt van video en beeld. Gebruik veel ingezoomde beelden. Deze komen zeer krachtig over op een mobiel scherm.
Wilt u alles weten over social media?
De ontwikkelingen op het gebied van social media gaan zeer snel. Gelukkig zijn er verschillende bureaus die zich dagelijks bezighouden met social media. Het is dan ook mogelijk om bij vele bedrijven een social media cursus te volgen. Wilt u ook een social media cursus volgen? Volg deze cursus dan bij SalesWizard. Zij weten alles op het gebied van social media.